Sunday, September 28, 2008

HATI?????
Kenapa hati????
Adakah kita mempunyai hati?????
Hati yang mana??????
Hati KECILkah, hati BESARkah???
Apa itu hati kecil dan apa itu hati besar????
Hurmmmm......
Adakah sama kedua-duanya????
Hati kecil????
Hati fisikalkah????
Hati ni yang selalu xde perasaan itu yek????
Ke hati ini yang menapis segala kekotoran badan????
Yang membolehkan kita bergerak dan menghirup udara ciptaan Allah????
Menikmati keindahan ciptaan tuhan yang maha hebat dan menikmati hidangan yang lazat????
Hati besar????
Besar sangat ke????
Ape yang besar sangat????
Ke sangat besar sampai tak mampu dilihat pacaindera????
Kita ada ke hati ni????
Sape yang ade hati ni yek????
Yang ade hati perut le,ye tak????
Mungkin hati tambah perut jadi hati dia besar????
Ye ke begitu????
Ade orang kata hati ni......
Hati yang hidupp......
Hati yang penuh dengan cahaya........
Cahaya lampu suluh ke????
Ke cahaya meriam buluh????
Ke lampu kereta????
Mana satu yang terang????
Lampu UFO kot paling terang???
Tapi.....????
Rasa nye lampu UFO pun tak cukup terang.......
Ape tah lagi nak menakutkan umat manusia......
Siap orang bleh wat filem........
Tak macam cahaya yang nabi Musa tengok........
Sampai pengsan.......
Gunung pun pecah.......
Cahaya tu ke yang paling terang????
Ramai ke percaya adanya cahaya ini????
Macam mana nak dapat cahaya ini????
Dia terbit sendiri ke????
Cahaya itu yang ada dalam hati besar......
Kenapa hati besar????
Hati besar selalu putih jernih......
Cahaya kene kat tempat suci ke????
Takkan dapat cahaya seseorang itu tanpa hati yang suci......
Boleh ke buat orang takut kat cahaya tu????
Ade tak orang yang takut????
Adakah orang yang pengsan?akibat cahaya itu?????
Adakah gunung yang pecah?akibat cahaya itu?????
Cahaya ini mampu memancari diri orang lain selain dirimu sendiri?.
Hidupkanlah cahaya ini dalam diri dan diri orang lain?
cahaya itu tersimpan di dalam hati kecil????
Apa kesudahannya????
Malap????
Malap????
Terkubur????
Padam????
Lantas......???
Nak kembalikankan cahaya itu bagaimana ya????
Kene pakai minyak tanah ke????
Nak mancis berapa batang????
Perlu ke kita pada cahaya itu????
Hidupkah kita tanpa cahaya tu????
Pohon kelaparan tanpa mentari.....
Manusia meraba-raba tanpa pelita dinihari.......
Bagaikan si buta hilang tongkatnya nanti.....
Hilang cahaya kegelapan menanti.....

3 comments:

elbaeraqy said...

haha..lawak2 tapi bermakna..

welcome to the world of blog! =)

Aisyah Ismail =) said...

soalnya hati ek?? =) teruskan menulis shuk


p/s: er.. nk tanyer.. ape citer soal hidup mati club kter ea??

PeRaNTaU said...

salam bos...

hebat syuk skang...

dah start menulis...

bersajak plok tu...

hoho...

truskan2...bos!